وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از پروژه بیستون: | تاسیکو

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از پروژه بیستون:

به گزارش روابط عمومی گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین، در این بازدید که صحرایی استاندار کرمانشاه، بازیان مدیرعامل شستا و اسدزاده مدیرعامل هلدینگ تاسیکو نیز حضور داشتند، سید صولت مرتضوی با اشاره به ایجاد تعهداتی برای دستگاه های اجرایی، سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بانک عامل خاطر نشان کرد:

پیشرفت طرح مطلوب است و مشکلاتی پیش روی آن برطرف خواهد شد و برای طرح شرکت کاغذ سازی بیستون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است طی ماه جاری بانک رفاه قرار است، ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار پروژه قرار دهد. وزیر تعاون در این جلسه مقرر کرد: بانک رفاه تا یک هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحد قرار دهد. مشکلات تأمین برق هم بیان و تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با بهره‌برداری رساندن و احداث کارخانه تولید کاغذ به ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی شامل تست لاینر، وایت تاپ، کرافت لاینر و فلوتینگ می‌تواند سهم مهمی در تامین مواد اولیه شرکت‌های کارتن‌سازی کشور و نیز  اشتغال مستقیم برای ۲۱۴ نفر و غیر مستقیم برای حدود هزار نفر در منطقه کم برخوردار هرسین در شرق استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

لازم بذکر است سالن تولید این شرکت در مساحت ۱۱ هزار متر مربع در سه طبقه احداث و راه اندازی شده است و قرار است در صورت تامین منابع مالی این طرح تا ۱۸ ماه دیگر تکمیل شود و به بهره برداری برسد.گفتنی است با راه اندازی این طرح ۲۱۴ نفر به طور مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

در حاشیه این بازدید، مرتضی امجدیان، مدیرعامل شرکت بیستون تامین گفت: این پروژه در حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سرمایه گذاری انجام شده برای آن تاکنون بیش از 850 میلیارد تومان بوده که توسط شستا صورت گرفته است. ساخت سالن تولید به متراژ 11 هزار متر مربع در سه طبقه انجام شده و به مرحله بهره برداری رسیده است. همچنین تاکنون حدود 1200 تن ماشین آلات در کارخانه نصب شده است.

امجدیان با بیان اینکه بعد از تامین مالی، این پروژه 18 ماهه به بهره داری می رسد، گفت: یکی از مشکلات ما تامین مالی است که به دستور وزیر محترم کار مقررشد که ظرف مدت یک هفته، 50 میلیارد تومان توسط بانک رفاه به این پروژه پرداخت شود.