حمله وحشیانه نیروهای اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه | تاسیکو

حمله وحشیانه نیروهای اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی و کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه

دفتر مطبوعاتی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد: ارتش اسرائیل با گلوله‌های جنگی به سمت غیرنظامیان فلسطینی که در تقاطع کویت در خیابان صلاح‌الدین در جنوب شهر غزه در صف دریافت آرد و کمک‌های غذایی بودند، شلیک کرد.

به گزارش روابط عمومی تاسیکو،در پی حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه تاکنون  بیش از 30 هزار فلسطینی که اکثرا کودک و نوجوان بوده اند کشته شده‌، اسرائیل با هدف قرار دادن فلسطینیان می‌خواهد قحطی و گرسنگی را تشدید و به محاصره ادامه دهد. مردم ناامید غزه از جمله غیرنظامیان در شمال این منطقه چندبن روز است که  به کمک فوری نیاز دارند

عملیات نظامی اسرائیل و حمله وحشیانه آنان به مردم مظلوم غزه باعث تخریب گسترده و کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی‌سابقه شده است.

به گفته مقامات بهداشتی غزه در روز یکشنبه، این حملات تا کنون بیش از ۲۵ هزار فلسطینی را کشته و بخش قابل توجهی از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساکن این منطقه را نیز از خانه‌های خود آواره کرده است.

در حمله موشکی اسرائیل به بیمارستان غزه بیش از 500 بیمار و همراهان آنها کشته شدند. بر اساس قوانین بین المللی، حمله به اماکن بهداشتی و درمانی ممنوع است. بر اساس کنوانسیون ژنو، هیچ مانعی برای فعالیت بشردوستانه وجود ندارد و مجروحان و بیماران باید در هر شرایطی مورد احترام و حفاظت قرار بگیرند. ماده 19، تاکید کرده که واحدهای درمانی از جمله بیمارستان ها و مراکز درمانی سیار در هیچ شرایطی مورد حمله قرار نگیرند. اگرچه، هیچ یک از مراجع بین المللی ، مثل سازمان بهداشت جهانی و نهادهای حاکم غربی هیچ واکنش موثری نسبت به حمله اسرائیل به بیمارستان غره نشان ندادند.

در 85 سال گذشته مردم فلسطین با حملات اسرائیل دست و پنجه نرم می کنند. آنچه که توسط کشورهای غربی در ماه گذشته دیده شده این است: مردم این کشورها بر خلاف دولت هایشان، به شدت از مردم غزه حمایت می کنند.

در واکنش جهان به بمباران بیمارستان در غزه ، دولت‌ها و رهبران جهان از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، مصر، فنلاند، عراق و …  و همچنین نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی یک‌صدا حمله باورناپذیر رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در نوار غزه که دست‌کم ۵۰۰ شهید داشت را محکوم کردند.