در نشست مشترک شستا و صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شد: بررسی خروج از زیاندهی و افزایش سرمایه شرکت چوکا | تاسیکو

در نشست مشترک شستا و صندوق بازنشستگی کشوری مطرح شد: بررسی خروج از زیاندهی و افزایش سرمایه شرکت چوکا

شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳ درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۷ درصد دو سهامدار مجتمع چوب و کاغذ ایران (چوکا) هستند.

 

به گزارش واحد ارتباطات و برند تاسیکو و به نقل از روابط عمومی چوکا، نشست مدیران اقتصادی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری برای بررسی خروج از زیاندهی و افزایش سرمایه شرکت چوکا برگزار شد.

نشست مدیران اقتصادی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری به منظور بررسی خروج از زیاندهی و افزایش سرمایه شرکت چوکا برگزار شد. شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳ درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۷ درصد دو سهامدار مجتمع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در این جلسه با بررسی طرح افزایش سرمایه این شرکت، درباره روش های خروج از زیاندهی بحث وتبادل نظر نمودند.
محمدیاری نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، نعمت‌الله ترکی سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، ابراهیم نصرالهی مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین (تاسیکو) و باقر کاظمی مدیر عامل چوکا در این نشست حضور داشتند.
مدیرعامل شستا ضمن حمایت کارشناسی و برنامه‌ریزی شده بر احیای شرکت قدیمی چوکا تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اخیراً در روند تولید چوکا تثبیت اتفاق افتاده است به طور قطع اعلام خروج از زیاندهی این شرکت برای تمامی فعالان صنعت به خصوص سهامداران یعنی شستا و صندوق بازنشستگی کشوری خبری مسرت بخش و مهم است اما شرط آن در گام نخست خروج کامل از زیاندهی، در مرحله دوم اجرای طرح های توسعه‌ای و سپس اشتغال‌زایی است.
سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری ظرفیت‌‌‌های بالای اقتصادی شرکت‌های قدیمی که امکان احیا و دستیابی به سود داشته باشند را جزء موارد مورد توجه خواند و گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی باید با بازگشت سرمایه و افزایش سود و درآمد همراه باشد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا سرمایه بازنشستگان را در حوزه‌های سودآور و قابل اتکا به ویژه با رویکرد سهامداری به جای بنگاهداری سرمایه گذاری کنیم.
ترکی همچنین تصریح کرد: هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری باید در جهت حفظ منافع بازنشستگان و افزایش سرمایه این عزیزان حرکت کنند به نحوی که در یک برنامه مشخص، سهم حوزه اقتصادی صندوق در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان به کاهش نیمی از سهم فعلی دولت منجر شود.
لازم بذکر است شرکت چوکا از شرکت های وابسته به هلدینگ سلولزیِ تاپیکو و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) می‌باشد.