با همت متخصصین و مهندسان کاغذسازی کاوه؛ دستگاه كلینر موتورایز ساخته شد | تاسیکو

با همت متخصصین و مهندسان کاغذسازی کاوه؛ دستگاه كلینر موتورایز ساخته شد

به گزارش روابط عمومی تاسیکو و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع کاغذسازی کاوه، برای اولین بار و به دست پرتوان مهندسان و صنعتگران شرکت کاغذ سازی کاوه، دستگاه كلینر موتورایز بهینه سازی و بومی سازی شد. 

 متخصصین شرکت کاغذ سازی کاوه با تحقیق و بررسی جهت کاهش حداکثری ناخالصی‌ها در پروسه تهیه خمیر کاغذ اقدام به طراحی و ساخت دستگاه کلینر موتورایز نمودند. این دستگاه توسط مکانیزم مکانیکی گریز از مرکز، که ذرات و ناخالصی‌ها  (شن، ماسه، شیشه و فلزات و…) را براساس چگالی آنها از خمیر کاغذ تفکیك می‌ سازد، عمل می کند. خمیر کاغذ با عبور از یك محفظه فشار وارد مخزنی می‌شود که درآن یك همزن نصب شده است. الیاف در این مرحله بسیار کم وزن‌تر از اجرام سنگین و ناخالصی‌های فلزی و شن و ماسه هستند و به آسانی از قسمت تعبیه شده خروجی خارج می‌شوند.

شرکت صنایع کاغذسازی کاوه، به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست، تولید کاغذ را از بازیافت کاغذ، مقوا و کارتن باطله (آخال) انجام می‌دهد. آخال به عنوان ماده اولیه تولید، همواره دارای اجرام و ناخالصی‌های زیادی مانند شیشه ، پلاستیك ، فلزات ، شن و ماسه و… است. وجود این اجرام در خمیر کاغذ باعث پایین آمدن کیفیت کاغذ تولیدی و افزایش ضایعات در هنگام تولید می‌شود که با ساخت و بهینه سازی این دستگاه کیفیت خروجی کاغذهای بسته بندی این مجموعه رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت. شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه یکی از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ سلولزی شستا (تاسیکو) می باشد.