دو ستاره برای شرکت محصولات کاغذی لطیف در((جایزه ملی تعالی نگهداری ایران)) | تاسیکو

دو ستاره برای شرکت محصولات کاغذی لطیف در((جایزه ملی تعالی نگهداری ایران))

/محصولات کاغذی لطیف موفق به کسب تقدیرنامه دو ستاره در ششمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و تعمیرات شد/

به گزارش روابط عموی تاسیکو به نقل از روابط عمومی شرکت محصولات کاغذی لطیف ، بر اساس ارزیابی های متعدد صورت گرفته و پس از تایید انجمن نگهداری و تعمیرات ایران ، صنایع کاغذی لطیف به علت تلاش مستمر در مدیریت نگهداری دارایی ها و تعمیرات سازمانی، موفق به دریافت این تقدیرنامه شده است.
لازم به ذکر است کمیته های ارزیابی “جایزه ملی تعالی نگهداری” متناسب با نوع فعالیت کارخانجات صنعتی، تولیدی و خدماتی ضمن حضور در محل کارخانجات و شرکتهای دریافت کننده این جایزه، علاوه بر تحلیل و بررسی فرمهای خود اظهاری متقاضیان؛ فعالیت و برنامه های هر مجموعه صنعتی را متناسب با رسته تخصصی از پیش تعیین شده مورد ممیزی دقیق و علمی قرار میدهند.
در همین رابطه محصولات کاغذی لطیف با توجه به تلاش صورت گرفته در زمینه مدیریت نگهداری و تعمیرات کارخانجات این شرکت و با برنامه ریزی، اجرای آموزش، انجام فرایند خود ارزیابی، ارائه برنامه های بهبود، تدوین اظهارنامه تعالی نت و حضور فعال در فرآیند جایزه ملی تعالی در سال 1402، موفق به دریافت تقدیرنامه دو ستاره در ششمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری که مورد تایید و اعتبار دهی از طرف سازمان ملی بهره وری ایران است گردید.
این مجموعه صنعتی با استفاده از مدل ملی تعالی سازمانی، نقاط ضعف و قوت و زمینه های بهبود را شناسایی نموده و در همین راستا با تعریف پروژه های بهبود عملکرد و ساختار نسبت به ارتقای سطح رفتار سیستمی و انطباق هرچه بیشتر با مدل ملی تعالی سازمانی مسیر خود را ادامه داده است .
يادآور مي شود؛ جشنواره جايزه ملي تعالي نگهداري براي ششمین سال پياپي است كه به اهتمام و برنامه ريزي “انجمن نگهداري و تعميرات ايران” با هدف تعالي سازمان هاي صنعتي، توليدي و شركت هاي خدماتي مرتبط با اين بخش برگزار ميگردد.
جایزه ملی نگهداری ایران، فرایندی است که طی آن همه ساله به برترین سازمان های ایرانی حائز شرایط در بخش های مختلف کشور (مطابق طبقه بندی جایزه) که در زمینه ایجاد، ارتقاء و نهادینه سازی فرهنگ نگهداری خود فعالیت های چشمگیری را انجام داده اند، گواهینامه، تقدیر نامه یا تندیس جایزه نگهداری از طریق همایش اعطاء می گردد.
از دیگر مزایای این فرایند ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات و دانش سازمان های موفق، بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توأم با خلاقیت و نوآوری، ایجاد زبان مشترک و چارچوب مفهومی در شیوه مدیریت نگهداری سازمانهای ایرانی و ارائه مدل بومی و توسعه فرهنگ تعالی و آموزش و ترویج مفاهیم سرآمدی نگهداری به مدیران و فعالان این حوزه است.
شايان ذكر است در سنوات گذشته شركت محصولات کاغذی لطیف با اولين حضور خود در فرآيند این جايزه ملي ؛ موفق به اخذ رتبه”سطح اهتمام” گرديده است.
قابل توجه است شرکت محصولات کاغذی لطیف در سال 1364 تاسیس و عملیات اجرایی خود را در اواخر سال 1370 در شهر صنعتی هشتگرد در زمینی به مساحت 65 هزار مترمربع و زیر بنایی حدود 30 هزار متر مربع و با ظرفیت 15،000 تن محصولات کاغذی آغاز نمود و پس از گذشت 2/5 سال در نیمه اول سال 1373 بهره برداری از آن آغاز گردید . این شرکت تنها کارخانه دارای واحد جوهر زدائی ( Deinking) در صنایع کاغذ سازی ایران می باشد و قادر است با استفاده از سیستم شناور سازی قلیایی روزانه 90 تن کاغذ باطله را جوهر زدایی نماید، هم چنین با دارا بودن ماشین کاغذ مجهز به سیستم کنترل PLC و DCS، عرض 2800 میلیمتر و سرعت تولیدی 1400 متر بر دقیقه توانایی تولید انواع کاغذ های گرماژ پایین را دارا می باشد .
این مجموعه صنعتی با هدف بکار گیری حجم و دامنه وسیعتری از کاغذ های باطله در راستای حفظ محیط زیست از سال 1387 به اجرای پروژه توسعه ظرفیت همت گمارده است که بدین ترتیب قادر گردید روزانه 150 تن انواع کاغذ های باطله را جوهرزدایی نماید و در بحث زیست محیطی به عنوان یک شرکت بازیافت در خدمت محیط زیست و بهداشت محیط سالانه 35 هزار تن کاغذ باطله را با ایجاد ارزش افزوده بسیار عالی به مصرف مناسب رسانده و مضافا ً صرفه جویی ارزی خوبی در قبال میزان واردات خمیر ویرجین داشته است .
هم چنین در شرکت محصولات کاغذی لطیف فاضلاب خروجی از واحدهای جوهر زدایی و ماشین کاغذ، تصفیه فیزیکی و شیمیایی شده و در نتیجه نسبت مواد جامد و معلق ، BOD و COD پساب کارخانه در حد استانداردهای محیط زیست می گردد.