بهره مندی از توان متخصصان داخلی در بازسازی قسمتهای متوقف چوکا
به گزارش روابط عمومی تاسیکو و به نقل از روابط عمومی شرکت چوب و کاغذ ایران ( چوکا ) به همت پرسنل این شرکت،ماشین آلات اسکرو، اسکرین و تاپ سپراتور برج پخت (دایجستر) پس از ۲۱ سال، تعمیر و بازسازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.
در این راستا و با توجه به نیاز به جابجایی تجهیزات در ارتفاع ۶۰ متری، جرثقیل برج پخت(کرین) نیز اورهال کامل گردید.
رفع گیرپاژ تمامی چرخ های ترولی ها و الکتروگیربکس های طرفین جرثقیل، رفع گیرپاژ درام و شکستگی هوزینگ و بلبرینگ طرفین، رفع فرسودگی سیم بکسل، اصلاح پیچ خوردگی و دفرمه بودن استراکچر متحرک جرثقیل، رفع گیرپاژ گیربکس اصلی و سیستم ترمز و قطع کن، رفع فرسودگی شافت هزار خاری رابط گیربکس و الکتروموتور، رفع زنگ زدگی و پوسیدگی سطح سازه پل و استراکچر اصلی سازه، رفع پوسیدگی تابلوی برقی و فرسودگی کنتاکتورها و کلیدها، رفع گیرپاژ الکتروموتور ها از اقدامات انجام شده در این بخش بوده که با رعایت کامل اصول ایمنی اجرا گردید.
لازم بذکر است تاپ سپراتور وظیفه همگن سازی چیپس(خرده چوب) با لیکور را بر عهده دارد.
جرثقیل برج پخت آخرین بار در سال 1379 روانکاری و سرویس شده و مورد استفاده قرار گرفته بود و بعد از آن، به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد خورنده با قلیائیت بالا و سرویس نشدن در محیط باز، به مرور مستهلک گردیده و غیر قابل استفاده رها شده بود. همچنین جرثقیل سقفی ۵۰ تنی ماشین کاغذ نیز پس از ۱۶ سال، تعمیر و بازسازی گردید و در مدار تولید قرار گرفت.
از زمان نصب و راه اندازی جرثقیل های سقفی سالن تولید کاغذ در سال ۱۳۵۷، هیچگونه ارزیابی درخصوص تست سلامت و یا پروژه ایی برای انجام تعمیرات اساسی روی جرثقیل ها سقفی سالن ماشین کاغذ(دو جرثقیل ۵۰ تنی) انجام نپذیرفته بود و با توجه به خرابی های مکرر اگزوز فن ها و تاپ وینتلیشن های خشک کننده هوای سالن، هر دو جرثقیل در تمامی این سال ها در هوای مرطوب و خورنده سالن تولید در حال کار بودند که در نهایت در سال ۱۴۰۰ با همکاری “شرکت سهند نوین وزین” بازسازی هر دو جرثقیل آغاز و در پایان کار، با اخذ گواهینامه استاندارد سلامت از سازمان استاندارد و همچنین با دریافت ضمانت نامه سلامت، جرثقیل ها در مدار تولید قرار گرفتند.